SUMMER CAMP CAMERA PRO DĚTI 7-14

Letní příměstský tábor s fotografií

„Učíme děti objevovat kouzlo vizuálního neverbálního jazyka a magii fotografie“

Tábor je vhodný i jako součást přípravy na studium na uměleckých školách

II. Deeper Insight CAMP CAMERA pro děti 7 – 14

CO CAMP CAMERA dětem přináší?

Objevení kouzla hlubokého vizuálního vnímání, všímavosti a umění dívání

Naučí se dívat na fotografii a vnímat ji „jinak“

Naučí se jak a proč si vést fotografický deník

Budeme trénovat „oko fotografa“

Započneme cestu k tomu, jak se stát všímavým a vědomým fotografem

Naučí se praktická cvičení do života, jak si pomocí fotografie užít dobrodružství, ale i pomoci sám sobě, když to potřebuji, např. jak se vyrovnat se stresem před důležitou zkouškou pomocí fotografie a vizuální všímavosti

Propojení-se s přírodou a kamarády prostřednictvím fotografie a vizuální všímavosti

TERMÍN: 19. – 23.8. 2024

DENNĚ: 9 – 17 hodin

MÍSTO: Velká Chuchle, Chuchelský háj, Praha – místo s krásným lesem a přírodou, kde se pasou koně a kde máme v případě nepřízně počasí zázemí. Nicméně budeme co nejvíce venku na vzduchu.

SRAZ: před Základní školou Charlotty Masarykové ve Velké Chuchli (Starochuchelská 240, 159 00 Velká Chuchle)

Ostatní dle osobní osobní domluvy a dle věku dítěte (např. vyzvednutí-předání dítěte odpoledne).

Lektoruje: RNDr. Ivana Dostálová, Ph.D., PGCert, více o lektorce v sekci O NÁS, lektorka vedle desetileté praxe v nemocnicích na pozici klinického vědce pracujícího s pacienty rovněž absolvovala Kurz první pomoci ČČK, 10 let profesionální fotografka, dvojnásobná držitelka nominace Czech Press Photo a dalším ocenění, certifikovaná facilitátorka terapeutické fotografie, máma dvou kluků (14, 19).

Filosofie věkově smíšené skupiny vychází z přístupu školy Arno Sterna a z mého vlastního přístupu VOFRE a přirozeně navádí děti k vzájemné spolupráci, pokoře a laskavosti. Zároveň je Program tábora vyladěn tak, aby flexibilně dle osobního se napojení vycházel vstříc všem individuálně. Maximální počet dětí ve skupině je 10. Přístup VOFRE je zároveň neposuzující, bezpodmínečně přijímající a podporující. 

Cena tábora: 4900 Kč (cena nezahrnuje stravu)

CO S SEBOU: NĚCO NA FOCENÍ – mobil (nabitý! a přepnutí na letový režim a vypnutý zvuk po celou dobu tábora) nebo foťák (nabitá baterka!)

Batůžek se vším, co dítě potřebuje na celý den (doporučuji malý, budeme ho nosit) pro pobyt venku v lese, doporučuji sportovní oblečení, dobré pohodlné boty a pláštěnku + jídlo na celý den (oběd prosím aby dítě připravilo-pomáhalo s přípravou samo, přinést 1 porci jídla, budeme mít piknik, kde společně budeme jíst to, co jsme si navzájem s láskou připravili), v lese je ohniště, takže když budeme mít chuť, tak si můžeme opéct i buřta nebo marsmaloun, dále budeme potřebovat zápisník a tužku. Budeme fungovat jako všímaví a vědomí lidé = všímaví a vědomí fotografové v napojení na sebe sama a přírodu.

PROGRAM

Dle věkového složení skupiny budu variabilně obsah uzpůsobovat tak, aby byl zajímavý a srozumitelný pro všechny.

PONDĚLÍ: Naučíme se krátkou vizuální meditaci a meditaci v chůzi, budeme si povídat o zraku, propojení zraku s naší myslí a srdcem a budeme se učit, jak se dívat srdcem a „beginner´s mind“, vysvětlíme si, proč fotografie není o foťáku, ale o umění dívat se a skutečně vidět na praktických příkladech. Proč fotografii musím cítit srdcem? Co je to vizuální všímavost? Budeme se učit, zaznamenávat fotografií a trénovat pomocí různých úkolů a prostřednictvím hry.

Praktické úkoly: Jak představit sám sebe pomocí jednoho „obrázku“ a další

Úkol na doma (1 fotografie): Bude překvapením

ÚTERÝ: Já jako součást přírody, voda – tajemství a léčivá síla, co mi říká les (struktury, světlo a stín, tvary, barvy lesa), síla objetí stromů, propojení a dýchání, jak mohu ve strukturách lesa nalézt odpovědi na své otázky o životě i o sobě pomocí fotografie? Co znamená být jako voda?

Praktické úkoly: Vnímání světla a stínu, struktur, tvarů, učení a diskuze o zpomalení, po-dívání se znovu, dívání se ZA. Budeme se učit, zaznamenávat fotografií a trénovat pomocí hry.

Úkol na doma (1 fotografie): Bude překvapením

STŘEDA: Přátelství, láska, pokora, soucit – vizuální vyjadřování a diskuze, otevřenost dalším emocím, které děti budou chtít zavzít do diskuze. Přátelství, laskavost, pokora a soucit k sobě i druhým, ukážeme si krátká jednoduchá cvičení.

Praktické úkoly: Jak mohu prostřednictvím fotografie vyjádřit sám sebe a své pocity a emoce a k čemu mi to je. Budeme se učit, zaznamenávat fotografií a trénovat pomocí hry.

Úkol na doma (1 fotografie): bude překvapením

ČTVRTEK: Fotografické „chytání-catching“ v průběhu dne: Ukážeme si, jak skvělé a zábavné to je, když mohu v průběhu dne chytat vizuálně zajímavé momenty. Zároveň si i ukážeme, jak si mohu prostřednictvím fotografie odpočinout a zpomalit, když se toho děje hodně.

Úkol na doma (1 fotografie): bude překvapením

PÁTEK: Fotografický deník: Co je to fotografický deník, k čemu všemu mi je, jaká dobrodružství si do něj mohu schovat a jak si ho mám vést + diskuze o tom, kde všude může takový fotografický deník pomáhat. Jak mohu vyfotit „SEBE“?

Naplánujeme výstavu: Na závěr uděláme velkou diskuzi o tom, jak uděláme z práce dětí online výstavu, kterou vystavím na webu www.muphotosci.org, každé dítě si může vybrat své práce i popis k nim. Menším dětem poskytnu malou či větší asistenci.
REGISTRACE

„Použití fotografie s dětmi je fantastické médium a magická brána ke konverzaci. Během 15 let, co organizuji Camp Camera, jsem se seznámila s velkým množstvím dětí, které pociťovaly potíže se socializací, zvládáním svých emocí a vyjadřováním se způsobem, který by vedl k dalším rozhovorům nebo porozumění. Zdálo se, že někde došlo k verbálnímu rozchodu, který fotografie napravila a povznesla. Když tyto děti dostaly fotoaparáty a požádali je, aby vyfotografovaly věci, které popisovaly, kdo jsou a co se jim líbí, stalo se něco krásného. Komunikace již nebyla problémem, protože tyto děti se nemohly dočkat, až budou mluvit o sobě a svých obrázcích, a socializace probíhala přirozeně, když si děti začaly všímat podobností mezi sebou samými a svými příběhy. Díky fotografiím rozkvetla přátelství a objevil se nový jazyk.“ — Kelly Gauthier, terapeutka

DOTAZY
„Věříme, že fotografie vytváří pro děti bezpečný prostor, kde se mohou svobodně vyjadřovat prostřednictvím fotografování a vizuálního myšlení. Věříme, že fotografování může být pro děti transformační zkušeností, která rozvíjí sebeuvědomění a sebedůvěru; podporuje inkluzivitu a zapojení do komunity; přijímá rozdíly; a podporuje sociální změny.“